16 Aralık 2007 Pazar

çilekli dondurma



Merhaba sevgili okurlar,ilk tariflerimi Haticenin forumun da yazmıştım.Uzun zaman foruma yazamayınca şimdi bazı tariflerime ulaşılamadığını gördüm.Bu nedenle tariflerimi bu blogta toparlamya karar verdim.Daha evvel forumda da olan tarifleri öncelikli vereceğim. tuhfenin kivili ve şeftalili denediği çilekli dondurma tarifinin aranıp bulunamadığını okudum.Tarifi yazıyorum ancak fotoğrafını en kısa zamanda ekleyeceğimi belirterek.


Çilekli dondurma

1 bardak süzme yoğurt

1kg çilek

1,5 su bardağı şeker

2 paket vanilya

1 bardak süt

2 poşet kremşanti


Yapılışı:

Çilekle şeker robotta çekilir.1 bardak bir kenara ayrılır. kalan karışıma 1 bardak sütle hazırlanmış 2 poşet kremşanti eklenir.Yoğurt ve vanilyada eklenip streç serilmiş bir kalıba dökülerek derin dondurucuda 1 gün bekletilir. Ertesi gün ters cevrilerek kalan çilekli sos üzerine dökülür.


Not: Dondurma buzlukta uzun süre kalabilir. İstenildiği zaman kesilerek servis yapılabilir.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger